sElAmAt dAtAng kE bl0g UngU kU!! ^^v!

Pages

Monday, September 5, 2011

Maafkan yang perlu dimaafkan..

Assalamualaikum..
klu nak tahu,aku tengah memotivasikan diri sendiri sekarang nie..
hahaha..
agak buang tebiat gak la..
nape?
jangan tanye nape..hanya aku dan yg ATAS tu je yg tahu..=)

persoalannya :
Perlu ker kite memaafkan kesilapan orang lain?

jawapannya :
sangat2 perlu..sedangkan Allah ampunkan hambanya apatah lagi kite insan yang kerdil nie kan..
salah satu ubat untuk menenangkan diri kita adalah dengan memaafkan kesilapan orang lain sebelum tido..
InsyaAllah,hari esok akan lebih baik dengan hari sebelumnya..
sebaik-baik manusia adalah yang selalu memaafkan kesilapan orang lain..biarpun sebesar mane pun kesalahannya..

emm..agak2nye readers tahu tak nape aku cakap sal mende2 nie sume?
Jujurla..aku still tak bley nak maafkan seseorang nie..
almaklumla..sekarang nie hari raya..
walaupun aku rase yang aku nak maafkan dia..
tapi rasa berat sgt..
aku berdoa sgt aku dapat memaafkan dia dengan hati yang ikhlas bukan terpakse..
nie la salah satu sebabnye..
tapi ade satu lagi sebenarnye..
tapi aku tak bley cite kt sini..
rahsie kerajaan..=)



p/s : cubalah wahai hati..

2 comments:

TunTeja said...

Memaafkan adelah jalan terbaik utk semua masalah :)

nia run said...

yup..kite nga cube nie..=)