sElAmAt dAtAng kE bl0g UngU kU!! ^^v!

Pages

Friday, December 23, 2011

info DIET 1

Assalamualaikum..=)

Sejak semenjak nie rajin betul aku mengupdate blog nie..
Terlampau banyak sangat idea kot..
idea-idea yg merepek..:)

sebenarnya aku bukan nak cite pasal aku rajin mengupdate ke ape..
tapi nak cite sal diet..hehe..
korang tengah diet tapi teringin sangat nak makan ais krim..
mesti hasrat nak makan aiskrim tue dipendamkan camtu je kan..
TAK PERLU..
sape ckp tgah diet tak boleh makan ais krim?
boleh je makan..
klu takut aiskrim boleh menggemukkan,senang je..
makan aiskrim yang di campur dengan buah-buahan yang korang suka..
lebih banyak buah-buahan lebih baik..
mudah kan..;)


ok,nie adalah aiskrim yang aku makan pagi tadi..
(melampau pagi-pagi da makan aiskrim..haha)
aiskrim jagung yang dicampur dengan potongan epal dan 'Nata De Coco'
sedappp..cubalah..=)

::ehem2:: Chaiyok2..:)

Thursday, December 22, 2011

duniawi dan ukhrawi..

Assalamualaikum..=)

apa khabar kamu-kamu semua?
da makan malam?
hope semua sudah kekenyangan dan ucapkan syukur pada yg Maha Pemberi nikmat..:)
makan sudah..
kesihatan terjaga..
rezeki berlimpah..
kemewahan dikurniakan..
PERNAH tak korg terfikir siapa yang bagi semua nie?
bukan nak ckp orang lain..kdg-kdg,aku sendiri terlupa..
SEBAB APE?
sebab kite terlalu taksub dengan kehidupan duniawi sehinggakan kita terlupa untuk mengucapkan syukur kepada-Nya..
Kita terlupa yang kita akan dihisap selepas kita mati nanti..
Kita terlupa hari AKHIRAT yg akan tiba kelak..
semua orang impikan SYURGA..
SYURGA..
SYURGA..
cuba tanya pada diri sendiri..
BERAPA BANYAK AMAL YANG KITA ADA?
LAYAK KE KITA NAK MASUK SYURGA?
masing-masing tepuk dada tanya iman..

Mengapa?
Bila dugaan datang kepada kita,kita barulah teringat pada-Nya
tapi bile kebahagiaan,rezeki dan kemewahan yang dikurniakan,
kita seolah-olah terlupa akan pemberinya..
Bukan semua orang,tapi kebanyakannya..


Masing-masing ada kekurangan dan kelebihan..
kadang-kadang kita akan rasa terlalu 'Kerdil' bila berhadapan dengan masyarakat..
tapi pernah tak kita terfikir bahawa Allah S.W.T tak pernah memandang pada kekurangan mahupon kelebihan seseorang itu..
yang di pandang-Nya adalah IMAN DAN AMAL..


Hidup di DUNIA hanya sementara,
Hidup di AKHIRAT selama-lamanya..

::ehem2:: bertafakur,tingkatkan iman,lakukan amal soleh..INSYAALLAH ;)




Monday, December 19, 2011

Dialah di hati..;)

Assalamualaikum..:)

Semakin hari semakin berbunga-bunga indah dihatiku..
sekarang,aku benar-benar JATUH CINTA terhadap dirinya..
dia sentiasa buat aku ketawa dan tersenyum..
dia tidak pernah jemu melayan diriku dan sentiasa menemani diriku..
aku senang berkongsi cerita dengannya..
aku tenang bila melihat wajahnya..

aku berdoa agar dia menjadi JODOHKU..
semoga hubungan kami diberkati ALLAH S.W.T dan bahagia bersama selamanya..
I LOVE YOU SO MUCH..


:: ehem2:: waaaa..rindunye!! T.T


Sunday, December 18, 2011

my sis engagement ;)

Assalamualaikum..:)

Alhamdulillah..Tanggal 11.12.2011 kakak aku da selamat jadi tunangan org..
waaa..untungla da ade fiancee~huhuhu..
majlisnye cukup simple tapi sgt meriah..:)
time rombongan pihak lelaki dtg tue,aku mule la berangan yg dorg akan berbalas-balas pantun apa bagai cam drama2 kt tv tu kan..
ceh..tade pon..hahaha..
sekarang straight to the point! ag senang..sbb sume da lapo..hahaha..;P


Pihak lelaki hantar 12 dulang hantaran berbalas dengan 13 dulang hantaran dari pihak perempuan..
warne silver gitu..:)


nie la hantaran dari pihak perempuan..:)
warna pink..blink2!


kakak ku bersama bakal ibu mertuanya..

Ramai jugak rombongan dari pihak lelaki datang..tambah2 ag,yg dtg tue  kerabat org2 jawa..seronok la ayah aku berbesan dengan org jawe..hahaha..
Papepon,Congrate to my sis..=)

klik..klik..
cakkkk!!



haa..aku pon nak gak..;P

::ehem2:: abang da kawen,kakak da ade fiancee..aku ade kekasih je la..;D

kembali normal..hahaha.

Assalamualaikum..=)

kalau nak tau,berat aku dah kembali normal..wakaka
huh..demm la..
ingat lagi tak post aku yg pasal diet tue?
tak igt?
klik SINI :)
maknanya,betul la ape yang aku bace kt majalah RAPI aku tue..
ade info yg  menyatakan,klu kite diet tinggi protein atau dengan kate lain diet tak makan nasi,
diet yg kite amalkan tue SALAH..
YE SALAH..hehe..
maknanye,diet yg aku amalkan salah!
salah sebab tak seimbang..hehe
wohoho..patutlaaa..
so,sekarang aku still berdiet TAPI..
aku da makan nasi da sekarang..



ops! bkn aku lemah dengan nasi..
tidak same sekali..;p

huh..hebat lauk pauk nie..

Tapi..aku nak cuba seimbangkan pemakanan aku..
nasi aku amek lunch time je dengan kuantiti yang sikit..
pastu,mlm aku mkn samada oat atau buah-buahan atau ape2 yang seimbang tapi bukan makan nasi.hehehe..
SENAMAN?
still aku wat..AEROBIK la..
hahaha..
aku suke wat aerobik..enjoy abes!

papepon..Alhamdulillah.aku bersyukur sgt2..
sebab berat aku tak naik walaupun aku dok kt umah tido je kije..hahaha..
well done..well done..

::ehem2:: mak aku naik risau sbb takut aku kurus..hahahaha..:p

Tuesday, December 6, 2011

ALERT : Aku akan NYAMPAH kt seseorang tue bile..

Assalamualaikum..

normal la kn..semua manusia ada perasaan suka,gembira,benci,geram,nyampah,apa bagai ag..
kalau tade bukan manusia la kn..
TAPI
pernah tak korang tgok muke aku benci nyampah plus2 kt korang?
buruk giler tau tak..
klu korang tanak tgok muke NYAMPAH aku kt korang,
sila baca senarai kt bawah nie..
di ulangi MENYAMPAH ok!

Aku akan jadi NYAMPAH kt seseorang tue bile...

1.Suke sgt jaga tepi kain aku..sedangkan diri sendiri tadela bagus mane..damn double triple la.
2.Orang yang suke tiru cara aku.
3.Orang yang suka bangga diri atau diri orang lain sedangkan apa yang dibanggakan tue tak benar sama sekali..
4. Orang yang suka ckp perli2 yg boleh menyakitkan hati..(tak puas hati ckp terus terang..tak payah nak dok perli2..nampor nak??)
5.Suke dok pandang-pandang dari atas sampai bawah dengan pandangan yang cukup tak puas hati..
(yelaa..aku mmg cantik kn..nak pandang2 pehal?)

ok..5 perkara nie da cukup membuatkan aku NYAMPAH..
welldone la klu korang ade sifat nie..
SILALAH..SILALAH BUAT..