sElAmAt dAtAng kE bl0g UngU kU!! ^^v!

Pages

Thursday, November 24, 2011

:: mulakan gaya hidup sihat..;) ::

:: Assalammualaikum.=) ::
 hari nie 24 /11/2011,da masuk hari ke-4 aku berdiet.hoho..
mcm tak caya je kan aku yang montel nie nak diet..
sume org ckp..badan aku da nampak ok..
nape nk diet2 ag?
alaa..memang la nmpak ok..
problemnye, aku je yg tak ok..
rase tak selesa ngan badan sendiri..
aku rase cam gemok je..
pastu rase berat je nak kemana2..huhuhu..
before cuti ritu,aku da bertekad da nk diet..
nak buang segala lemak yang menyemak kt badan aku nie..
berjaya ke tak,tue belakang cite..yang penting,aku nak try dulu..=)
(yeah!semangat2.huhu)

diet yg aku amalkan adalah diet tinggi protein,dengan kata lain,aku lebih mkn lauk pauk dri mkn nasi..
haa..ag stu,lauk pauk tue bukan sembarangan,ayam atau ikan yang dimasak kurang minyak,atau lebih baik rebus,bakar atau kukus..tapi klu bakar tue mmg tak la..
sbb oven kt umah aku da rosak..
(waaa..tak dapat nk wat kek..T.T)
tapi tak lupa gak sayur-sayuran ngan buah-buahan..
klu org yg dkt ngan aku,msti dorg tw yg aku nie kurang mkn syur..huhu..
tapi almaklum la nk diet nie..
kne lebihkan sikit mkn sayur..
ade sayur yg aku ley masuk dan ade gak yg tak ley masuk..
yg tak bley masuk tue tak lain tak bukan,
TAUGEH la..=P
Satu peringatan pada aku,apa yg aku mkn sume aku had kn biar tak terlebih..

sebelah malam lak,aku ag suke mkn oat..:)
ia sgt mengeyangkan..



nie die sumber inspirasi ku..
Ayu Raudhah..cantik kan die..blink3!=)
(ade kene mengena ke ngan diet aku?haha)

eyh2..blom abes ag..bkn diet je yg aku amalkan..
aku selangkan diet aku ngan workout gak..
klu tak,tak berhasil la kan nak capai matlamat utama..hehe
aku ag suke wt aerobik kt umah..
mcm2 jenis aerobik aku download dr youtube..
enjoy abes follow dorg..
dorg wt ngan semangat..
aku pon jdi semangat..huhu..

haaa..ade ag yg lebih wt aku semangat..
bile org yg aku syg support aku..
thank you buah hatiku..;)

:: ehem2!:: harap2 aku tak putus asa..
go!go! chaiyok!







No comments: