sElAmAt dAtAng kE bl0g UngU kU!! ^^v!
Photobucket Photobucket Photobucket

Pages

Wednesday, October 24, 2012

bencinya eyebag..:(

Assalamualaikum..

sejak seminggu nie,aku rasa mata aku nak berkelip2 je sentiasa..pastu asyik nak gosok mata je..
apesal ek?
maybe sebab aku bawak moto kot..asyik masuk habuk je time ride tu..
haaa..cakap pasal moto..aku lupe nak tunjuk skuter aku..huhu..:D
next entry nanti aku cite k pasal skuter aku tu..
pink kaler tau~~ haha

balik pada cite mata aku nie..nape ntah..kadang2 aku tak selesa..asyik nak bergosok mata je..
da la mata aku ade skit kedutan..da macam orang tua da...arggghhh tak suke btol!
pastu ade eyebag lak tu..nak cakap tak cukup tido,aku rasa aku da terlebih tido da nie..haha
mana taknya kelas da abes,nie duduk umah lak..haaa.memangla byk tido..:P



nampak tak ade kedutan bawah mata aku..ade eyebag jugak keliling mata..tak cantik la..:(

aku ada cari info dari google..biasala klu bab2 nak cantikkan diri rajin btol cari sumber..klu assignment?hehehe..=.='

lepas da baca tu,aku rasa aku da tau nape mata aku jadi cam kt atas tu..

1.Sebab selalu gosok mata
2. Banyak tido
3.kurang zat (aku kurang makan sayur..haha)
4.lama mengadap laptop

semua nie mmg selalu sgt aku buat..sgt3 selalu..lagi2 sbb first tu..
kadang2 encik kekasih marah sbb asyik gosok mata je.. =.='

sekarang nie aku da buat rawatan ikut info yang aku dapat tu..

1. Buat urutan mata
................................................................................
Caranya, dengan jari tengah lakukan pengurutan dari bahagian tengah kelopak mata ke arah luar, kemudian bergerak ke sudut mata bahagian dalam. Lakukan pengurutan serupa untuk kelopak mata bahagian bawah. Terakhir, urut pangkal hidung dari atas ke bawah. Lakukan sebanyak 5 kali.
- sumber google-
................................................................................
masa cuci muka,memang aku cuci dgn bersih sebersihnye..pastu,sambil2 tu aku buat urutan kt mata supaya aliran darah sekitar mata tu berjalan lancar..:) seyes,bila aku buat urutan nie,aku rasa relax sgt3..
time malam pulak,aku sapu KRIM KONTUR MATA SAFI RANIA GOLD pada mata dengan urutan yg sama..



2. Guna masker

aku baru je try semalam masker untuk mata nie..tatau la berkesan ke tak..hehe..
bila pakai tu mmg rasa relax sgt dan lepas pakai akan rasa tegang dan segar pada bahagian mata..
cam biasa,sebelum pakai kena cuci muka sebersihnya dan lebih elok pakai malam..


aku baru je guna 2 langkah nie..klu berkesan,alhamdulillah..:)
insyallah akan update result klu berjaya..hehe
klu tak,cuba lagi rawatan lain.. ^^v








2 comments:

Nuur Jenny said...

saya pun ada eye bag ....benci dua tingkat pulak tu arrrgghh!!!

nia run said...

@nuur Jenny
kan..tak sukenye!